Utmaning

Tidigt 2016 hade idén att förenkla sättet att upptäcka nya produkter och smaker vuxit fram under lång tid hos Smakbox. Kunder skulle kunna prenumerera på boxar innehållandes smakprover från nya och kända varumärken. Nu behövde man en plattform för att kunna hantera prenumerationerna och se till att produkterna hamnade i kundens kök varannan månad.

Förutsättningar

Tjänsten skulle vara enkel att administrera och kundupplevelsen skulle vara smidig och tydlig. Plattformen skulle i så stor utstäckning som möjligt automatisera flödes från konvertering till leverans.

Lösning

En webbplattform utvecklades på Umbraco CMS med integration mot prenumerationstjänsten Chargify med funktioner för att hantera leveranser och flera olika produkter. Leveransdata skapas för varje prenumeration så att Smakbox enkelt kan packetera produkter och adressera tiotusentals boxar innan dessa skickas iväg via något av de fyra ombuden som i dagsläget finns att välja bland.

Idag hanterar Smakbox även gåvor, engångköp, presentkort och kylda/frysta matvaror. 

Ett kvitto på Smakbox framgång är att man 2018 utsågs till årets box för tredje året i rad av Hittabox.se och kammade hem första pris i hela fem kategorier. Smakbox.se är tjänsten för dig som är matintresserad, söker inspiration och vill upptäcka nya produkter.