UTMANING

RUAG Ammotec Sweden AB är en av Sveriges ledande distributörer av produkter inom jakt och skytte.
Med flera välkända varumärken såsom Norma, RWS, GECO, Merkel, Steyr Arms, Anschütz, Leupold, Muck Boots i sitt sortiment och ett ständigt ökande produktutbud hade RUAG ett stort behov att förnya sin digitala produktkatalog samt orderläggning sina ca 500 återförsäljare runt om i Sverige.

FÖRUTSÄTTNINGAR

Med krav på bättre produktpresentation, produktstruktur, mer användarvänligt gränssnitt, ökad prestanda och SEO-anpassningar skulle en ny och mer komplett digitala produktkatalogen skapas.
Förenklad och snabbare orderläggning, med integration mot affärsystem, var också viktiga krav för att RUAG skall kunna erbjuda en modern e-handel till sina återförsäljare.
För att uppfylla alla krav krävdes en skräddarsydd lösning för B2B-handel med tillhörande digitala produktkatalog.
Resultatet lanserades under det nya domännamnet ruagammotec.se, tidigare gyttorp.se.

LÖSNING

Wombit valde en lösning med e-handelsplattformen NopCommerce som grund vilket gav ruagammotec.se tydliga förbättringar gällande presentation av produktutbud, prestanda och SEO.
Återförsäljare lägger sina beställningar snabbt och enkelt via "snabborder"-funktionalitet och tack vare integration mellan affärsystem och e-handelsplats får RUAG ett lätthanterat orderflöde.
En ny responsivt design har applicerats och med både nya produktbilder och produktvideos blir sortimentet trevligt att navigera runt i.